onsdag 6. mars 2013

Funkis og tapeter / Functionalist wall papers


På oppfordring fra noen av mine kjekke lesere, lager jeg et par innlegg om tapeter.
Det er ikke hver dag jeg blogger om tapeter, så i dag har jeg lyst til å trekke frem
hele to tapetkolleksjoner som jeg synes er spennende -  
For dem som vil prøve noe litt nytt, eller bare kikke på fine ting på bloggen. :)


Den første er fra svenske Borås. 
De har laget en kolleksjon basert på 4 designeres arbeid. 
Det har blitt til 12 originalmønstre fra 1950-tallets fremste skandinaviske formgivere.


Kjenner du igjen folka på bildene? 
Designerne er Arne Jacobsen, Stig Lindberg, 
Karl Axel Pehrson og Sven Markelius. 









se mer fra kolleksjonen her. 


Andre tapet-tips er fra Borge. 
Borge er norsk. De har mange fine tapeter som godt kan funke i funkishjem. 
Eller helt andre typer hus :) Her er et utvalg av blomster og blad:










og mer grafiske: 




Om du ikke fikk med deg så mye annet i dette innlegget, så er i alle fall budskapet mitt:  
Det er et univers av tapeter "der ute" - Mye gøy, som kan sette tonen og stilen i et hus/rom. 

Lurer du på å velge tapet, surf litt rundt, gjør deg opp noen tanker, og kan du ta en tur i tapetbutikken. :) Mange nettbutikker sender tapetprøver også, hvis du vil handle på nett. 

Var det forresten  noe du likte her? :) Forrige tapetinnlegg var det veldig mange som leste, visstnok, men fint få som la igjen noe livstegn..

Tidligere innlegg om funkis og tapeter

I neste innlegg
stilig stil

3 kommentarer:

  1. masse fint.
    takk! :)

    SvarSlett
  2. Det finnes så altfor mye fint innen tapet - det blir så vanskelig å velge... Jeg synes også at det er vanskelig å vite hva som passer best akkurat der jeg vil ha den. Og så var det mannen i huset, da, som også vil ha et ord med i laget...

    SvarSlett
  3. Hei!
    Så kjekt med tapetinnlegg! Skulle gjerne tapetsert mer, men her er så mange vegger med malt gammel trepanel, så vi må bruke farger og mønstre på annen måte..
    Takk for fin kommetar inne hos meg, hjertene er laget selv, ja og er laget som brosjer. Baksiden er av filt, fremsiden av retrostoffer.
    Fin søndag til deg!
    :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...