fredag 11. juni 2010

Etterlysning avblåst!

foto Rune Guneriussen

Noen som husker Åpent hus' etterlysning for ei stund siden? Takk til alle som har tipset om mulige steder å finne gammel fin globus. Nå er den endekug kommet i hus!


Den lenge etterlengtede gamle globusen er ringet inn, bydd på og anskaffet! Ikke bare det - den ble hentet i Oslo og bragt hjem på flyet! :) Her snakker vi Finn-funn. Og jeg fikk benytta anledningen når jeg likevel skulle til Oslo til å hente den. Hvor den kommer fra og hvor gammel den er vet jeg ikke. Men den fikk en særegen start som Åpent hus-eiendel:

Mannen jeg kjøpte den av, hadde ikke fått med seg at jeg skulle reise med den, så ut av bagasjerommet på den lille blå Fiaten sin dro han den skjønne globusen i "nettoen". Vips var handelen gjort og jeg stod på fortauet i hovedstaden med en globus under armen og ledningene hengende ned i gata! :)



Globusen har nok allerede lang historie, ukjent for meg, men allerede en artig liten start i Åpent hus. :) Takk til alle som har tipset om mulige steder å finne den. Den er helt perfekt: passe gammel, skjønne farger, enkel, fin trefot og ingen synlige skavanker. Lyset virker som det skal, og jeg (ja, jeg!) har bytta både trykknapp og forlenga ledninga for å gjøre den mer anvendelig.



Åpent-hus barna synes det er stor stas med den. Vi måtte ha slukke-lyset-stund og nyte den i fulle drag med det samme den kom i hus! :) -Sammen med den godt brukte "disco-kula". med farga lys. Nå skal den få jobben som morgen-lys på rommet il Åpent hus-barna. Så klokka sju hver morgen skal den fortelle gryna våre at det er greit å gå ut av senga. :) Og ellers glede oss med sin stille, vakre tilstedeværelse.

Velkommen, kjære globus! :)

Alle foto (c) Åpent hus

Ah - så er helga her. Det skal bli godt! Føles ut som jeg veier det dobbelte av vanlig nå i kveld. Så trøtt og sliten er jeg. Men sofaen holder meg, så der har jeg tenkt til å befinne meg, inntil jeg orker å tusle meg til sengs! :) Så er jeg nok kvikkere når lørdagen kommer. God helg til alle som er en tur innom.

I neste innlegg
er det på tide med ei bade-utstilling her.

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med den skjønne globusen! Så bra at jakten er over:)
    Og den elefanten var jo bare kjempenusselig da! (bombe at jeg la merke til den?!):)
    Ha en flott helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så gøy! Det er en spesiell følelse når man har jakta på noe en god stund og virkelig jobba for å få det i hus, og så er man endelig der. ☺ Vekket minner for meg, tror denne er nokså lik den vi hadde hjemme da jeg var liten (på 70-tallet) og jeg brukte den flittig inne i mørke teppehuler jeg laget.

    SvarSlett
  3. Hei! Gratulerer med globus! Den ser ut akkurat slik som den mine foreldre kjøpte gjennom "Det Beste" rundt 1970.

    SvarSlett
  4. Gralla med globus!:) Håper du får nye krefter etter en god natts søvn!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med ny globus! Godt du fant en til slutt! ;)

    SvarSlett
  6. Takk for tilbakemelding! Jeg har bare kjøpt et litt kraftig lerret på Clas Ohlson, malte det to ganger med tavlemaling og borret gjennom lerret og treramma som er på. Veldig enkelt! ;)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...