mandag 12. april 2010

Lekne barnerom

Barneromsdekor er artig. Sånn jeg tenker skal det være praktisk, men samtidig fremme lek og kreativitet. Sånn sett står rommet i en særstilling i heimen. Jeg samler ideer til lillemor og storebror skal få egne rom. Har samlet et knippe inspirasjonsbilder til lekne barnerom.
Hvis man er god på frihåndsmaling - hvorfor ikke lage eget veggmaleri? Ellers finnes det jo massevis av finne veggklistremerker å få kjøpt nå. Foto: White makleri

Sånn kan man lage selv! Og materialet har man som regel for hånden! :)

Koffert blir bord til barnerommet.

Kart som lappeteppe dekker hele veggen.

Slike bildelister eller tallerkenhylle skal helt klart få plass på barnas rom. Praktisk når de kan brukes både til små ting, til bilderammer og bøker.

Emmas designblogg
Barneseng-klassikeren Juno og Sebras tekstil-kolleksjon.


Sånne artige, fargerike plakater/bilder kan man også lage selv.
Over og under: rompstore.com


Artig miks: gammelt speil og robotknagger.

Lekehus revamp. Fra bloggen Glimt. Sånt skulle jeg gjerne hatt til lillemor. Så lurt med hjul under!

Jenterom trenger ikke å være rosa! :)
Foto over og under: Kiki and Polly.

 

Emmas designblogg

Ser det er noen av bildene her som jeg dessverre har glemt å notere kilden til da jeg fant dem. Beklager det. Dersom noen av dere vet, tips meg gjerne, så jeg kan få retta på fotokrediteringen.

Hvis du har nettsteder med inspirasjon til barnerom du tror jeg bør kikke på, blir jeg glad for tips!!

I neste innlegg
er det bloggpris og utfordringer det dreier seg om.
Og noen bilder til fra Åpent hus.

5 kommentarer:

  1. åååå, så mange herlige barnerom!!! vi skal snart lage lekeloft, og da trenger jeg mye inspirasjon :) gleder meg.
    ha en fin kveld :)
    -Lindus

    SvarSlett
  2. Så utrolig flotte inspirasjonsbilder! Ble ordenltig inspirert her, holder på å få litt lurere løsninger på min snuppe sitt rom og her var det massevis av tips. Takk:)

    SvarSlett
  3. mye fin inspirasjon :)
    og fra meg også da gitt ;) det var hyggelig ;)

    SvarSlett
  4. ikke noe problem ;) klart du kunne bruke det ;)

    SvarSlett
  5. Det er så gøy med barneromsinspirasjon, for der kan man virkelig slå seg løs. Jeg er stolt av min egendesignede køyeseng, og så er jeg veldig fornøyd med tavle malt rett på veggen.

    http://passeligdose.blogspot.com/2009/11/barnerom-og-bittelitt-jul.html

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...