onsdag 21. oktober 2009

Lyst kjøkken med vri




I går presenterte jeg et gyllent soverom. Her følger kjøkkenet i samme huset. Her er det hvit "herregårdsstil" i kjøkkeninnredning, og hvite fliser til kjøkkenbenk. Lette liftgardiner i beige fires ned for å hindre innsyn om kvelden.



Innredningen har en passe miks av "tette" skap og skap med glassdører og belysning inni. Forsiden av kjøkkenbenken (i forkant av fruktfatet, mot spiseplassen) har også skapdører til de tingene man har lyst skal vise fra spiseplassen. Og i dette hjemmet er stearinlys i daglig bruk.



Og midt i alt det lyse: Teppet på gulvet. Det tror jeg må være prikken over i'en.
Vet ikke hvor praktisk det i utgangspunktet er med teppe rett ved matlagingsplassen, men her er uansett ministøvsuger innen rekkevidde og i daglig bruk uansett. :)


Familiens pus har sin egen spisekrok, selvfølgelig.



Og på dette kjøkkenet lages det mye god mat! :) Jeg fikk blant annet hvit sjokolademousse med pistasj og blåbær sist jeg var på besøk! :) Her skimtes spisestuen og kjøkkenet i bakgrunnen.
Service: Edme fra Wedgewood.

(Alle foto: (c) Åpent hus)

5 kommentarer:

  1. Flott kjøkken- likte veldig godt det teppet som lå der jeg :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefint kjøkken!! Stilig med fliser på benken og det teppet gjorde så mye..kanskje det hadde vært noe for oss også- jeg må få inn mer farge på kjøkkenet vårt :)
    Jeg ser noen bilder i bakgrunnen av den hvite sjokolademoussen - de så flotte ut, har du noen foto av de?
    Ha en fin, fin dag!!
    Kjersti

    SvarSlett
  3. kan ta med et bilde av maleriene i bakgrunnen på nederste bilde i et innlegg om stua i samme huset. (kommer snart)

    SvarSlett
  4. Flott blog du har. Jeg ser du har en "rør vifte" Er det en slik at avtrekket går til etc. over? dvs at motoren til vifta er over taket og lite lyd på kjøkkenet? Vi ser etter vifte og lurer på om det er en slik dere har og om dere er fornøyde? Venter spent:-)

    SvarSlett
  5. hei Anonym.
    kjekt at du liker Åpent hus! :)
    dette er kjøkkenet til noen i familien, ikke mitt, så derfor har det tatt litt tid å svare. Her er hennes svar:
    Motoren ligger loftet over røret. Det er nok samme "støy" som de fleste kjøkkenvifter. Vi er veldig fornøyd. Skal være den sterkeste og mest effektive modellen fra Miele, hvertfall da vi kjøpte den, for 6 år siden.

    Håper det var til nytte! :)
    Hilsen Åpent hus

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...